Verkoop en relatiemanagement


Na het overlijden van een verkoopmedewerker had deze organisatie behoefte aan een snelle, tijdelijke invulling voor de rol van verkoper en relatiemanagement. De rol betrof het bezoeken van bestaande klanten en prospects.


Vraag 

  • Bezoeken bestaande klanten en hen informeren over nieuwe ontwikkelingen, onderhouden/verbeteren relatie en doorspreken portefeuille.
  • Bezoeken prospects voor het leggen van het eerste contact en het bedrijf van opdrachtgever in beeld te brengen 


Uitvoering 

  • Volgen van een drie weken durende opleidings- en introductieperiode
  • Drie maanden klanten en prospects bezoeken
  • Opstellen enquête en met klant/prospect kijken naar: beeld van leverancier, concurrentie van de leverancier, verbeterpunten en marktontwikkelingen


Resultaat

  • Meer dan 100 klanten bezocht en zeven prospects zijn blijvend klant geworden
  • Directie met enquête geïnformeerd en geadviseerd over mogelijke toekomstige ontwikkelingen
  • Binnen- en buitendienstverkopers aanbevelingen gegeven hoe in te spelen op de klantbehoefte


E-mailen
Bellen
LinkedIn